Thursday 26 January 2012

PENCARIAN MENANTU SULONG

1- FASA PENGENALAN   4 April 2011

Allah iIham kepaa kmi  untuk ke Kelang sekali gus  menghantar  anak ke 4 daftar masuk Kolej Islam Sultan Alam Shah ... seleps tengahari dari Kelang terus ke  UIA dan Along ... disitu  bermula Taaruf ..

Ukhwah terjalin seSaMa adik beradik

FASA KE DUA   PERUNDINGAN  DENGAN  PENJAGA

       KAMi  mengHadir  Muktamar di Gombak  4 Jun 2011.. Selepas Ucapan Dasar oleh YB Dato Presiden... kami sekeluarga berehat di Shah Alam dan tidor di sana.  Kakak yang baik hati .. memberi panduan kasar untuk ke Ipoh sebab sebelum beliau menyewa rumah  di Taman Cempaka .Ipoh.... Seawal        7.00  pagi  kami bertolak ke Sg Rokam...
       


Taaruf ringkas  dan aluan-aluan oleh  Abang Mat

                                  ...berkhutbah  TUnang panjang ,dan akhirnya  kita putus dapat dicapai..

Kami bertolak ke Simpang Pulai  Jam 1.00 tengahari , selepas makan tengahari bersama Daniel Yusof sebagai Juru pandu kami pada hari berkenaan.

Banyak kenangan dan perbincangan sepanjang kami ke Gua musang ... kami mngambil peluang melepas HAWA... dan tenang fikiran  di MASJID ...... sebelum Tanah RATA

Selepas Jamak Zuhor dan Asar  kami menjamu mata melihat Bunga-bungan dan membeli sedikit buah tangan utk di bawa pulang..

Kembara diteruskan Gua Musang berjalan lancar ..  Felda Aring 6.. Jalan terlalu  teruk ... lopak dalam , pecah .... dinasihatkan agar ditutup waktu malam sebab boleh mengundang kerosakan pada kenderaan..




Kami tiba di Santuari Gajah sebelum waktu Isyak .

Selepas  Solat  kami sempat jugak bergambar dgn SURIA
 \Syukur ketika itu seuua anak-anak tidak mabuk dalam perjalanan... tiada ganguan kepada pemandu semasa  pemanduan.






FASA AKHIR..

Melalui FB dan group bani Sulaiman dan AKAAR.. OCT 2011   kami hebahkan tujuan dan maksud untuk ke IPOH semasa Cuti RAYA cina 2012...Alhamdulillah dengan  doa anak beranak dan adik beradik kami  10 buah  kenderaan berkumpul  dan  bermalam di Tanah Cameron Highland . Penaja utama penginapan  pada malam itu Saifuddin dan " Din ana " ... JAZAKUMULLAH
3 kenderaan  tidor di Teluk Intan  dan   1 kenderaan  menginap di Kuala Sepetang.. Rozita dan Azhar datang pagi dari Pulau Pinang.. sementara  kak Jarah , Hafiz ,Bidi ,  Baiyah dan Shida bertolak pagi dari Shah Alam dan Sg Buluh.

18 buah kenderaan melibatkan 23 keluarga saudara masa hadir semasa  majlis akad NiKAH  ALONG ... Teruja sangat  dan tak terkata  NAK UCAPKAN terima kasih kepada SEMUA...Pengorbanan MASA tenaga dan wang ringgit tak terbalas..

                               majlis AKAD nikah oleh Tim Pendaftar USTAZ YUSOF

                                              Gambar kenangan untuk keluarga

Gambar  anak "  terakhir"  Naqeeb dan menantu terakwal Sulong  Iffah nabilah

SEMUGA BAHTERA YG DIBINA MENJADI PERTAUTAN ANTARA KEDUA KELUARGA
AGAR SENTIASA ERAT TERJALIN.. amin

2 comments: